lördag 18 juni 2011

Första tävlingen!

Hejsan <3
Mycket händer just nu, men de mesta är possitivt!

Jag och Ninja har gjort våran första tävling :) Jag säger WOW <3
Ninja har aldrig någonsin vart så fin som hon var idag, de känns helt otroligt! De känns som att en sten har losnat från hjärtat! Min underbara häst har talangen någon stanns långt där inne!

Tävlingen idag gick riktigt bra, första rundan var hon stel, hon ville inte riktigt på , fick inte de suget mot hindrena som jag ville ha, försökte tänka på allt sibban har lärt mig, rama in , hitta bjudningen och possitivt tänkande :) Men är ändå nöjd, vi kom över alla hinder men vi fick fyra fel då vi backa de ett steg innan ett hinder, men den tar jag på mig, lite mer ben där så hade de vart en fel fri runda, men jag är nöjd med henne.
Andra rundan så var hon väldigt chek, hon hade en väldig bjudning, finna luftiga språng, och hon känndes helt underbar <3 Jag valde att trava båda rundorna men mot sista hindret i andra rundan kändes hon klockren, hon tog galoppen och jag tänkte att då får du ta den, men när vi närmade oss hindret blev hon osäker och vägrade, och jag lyfta arslet ur sadeln tidigt och flög som en vante i luften, men den tar jag haelt på mig, hon var klockren! Sen ska vi tilläga att banan hoppades med en stigbygel då den andra gick sönder, men de funkade det med!

Är så sjukt nöjd över min älskade häst <3

Nu är jag tillbaka i verkligheten igen, och börjar jobba i morgon igen, Men när jag kommer hem om tre veckor blir de hård träning och massa skoj, för till hösten ska vi nog starta någon tävling lite högre :)

Puss <3

Inga kommentarer: